Reklamacje i zwroty. Odstąpienie od umowy
Reklamacje i zwroty. Odstąpienie od umowy
Towar podlega zwrotowi wyłącznie na zasadach opisanych w § 7 Regulaminu (poniżej), chyba że otrzymany towar posiada wady techniczne, jest uszkodzony lub wysłany został asortyment inny niż zamawiany. W takim przypadku prosimy o kontakt z księgarnią w celu ustalenia sposobu jego wymiany – oczywiście na nasz koszt. Wymienimy go na nowy, a jeśli będzie to niemożliwe np. z powodu wyczerpania nakładu, wtedy zwrócimy pieniądze.
Regulamin
§ 7.
Prawo odstąpienia od umowy / Zwrot towaru
- Klient może zrezygnować z zamówienia, które nie zostało jeszcze zrealizowane, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta.
- Klient ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 (czternastu) dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, za wyjątkiem zakupu prasy oraz rozpakowania z fabrycznego opakowania nagrań audio, produktów wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych.
- Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować: Sklep Internetowy Rodzinna.pl, ul. Św. Pawła 13/15, 42-221 Częstochowa, tel.: +48.34.372.34.29; kom. +48.605.313.543, e-mail: ksiegarnia@rodzinna.ampmedia.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład wysłać pismo pocztą tradycyjną lub elektroniczną).
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (wzór formularza) lub podać następujące informacje:
Ja:
……………………………………………………………………………………
Niniejszym informuję o moim/naszym odstąpieniu od umowy dostawy następujących rzeczy:
……………………………………………………………………………………
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):
……………………………………………………………………………………
Numer umowy/faktury:
……………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko Klienta(-ów):
……………………………………………………………………………………
Adres Klienta(-ów):
……………………………………………………………………………………
Podpis Klienta(-ów): (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
……………………………………………………………………………………
Data
……………………………………………………………………………………
- Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, Sklep Internetowy Rodzinna.pl zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy Rodzinna.pl) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym Klient poinformował o swojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sklep Internetowy Rodzinna.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Towar powinien być odeslany lub przekazany niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia poinformowania Sklepu Internetowego Rodzinna.pl o odstąpieniu przez Klienta od niniejszej umowy. Poniższy termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14 (czternastu) dni na adres: Edycja Świętego Pawła, ul. Św. Pawła 13/15, 42-221 Częstochowa.
- W przypadku zwrotu zamówienia dostarczonego za pośrednictwem Dostawcy, Sklep Internetowy Rodzinna.pl:
- nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem;
- nie zwraca kosztów wysyłki - Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
- Wszelkie płatności następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy płatność zamówienia została wykonana z rachunku bankowego prowadzonego w walucie obcej, zwrot należności zostanie zrealizowany na wskazany rachunek bankowy w polskich złotych i następnie przeliczony na walutę, w której prowadzony jest dany rachunek bankowy, według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia wykonywania uznania.
- Odstąpienie od umowy, rezygnacja z zamówienia przy produktach wirtualnych:
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia:
- gdy zamówienie nie zostało przez niego opłacone kub
- do momentu pobrania Produktu Wirtualnego przez Klienta ze Sklepu Internetowego Rodzinna.pl.
- W przypadku rezygnacji z zamówienia i opłacenia go przez Klienta, Sklep Internetowy Rodzinna.pl dokona zwrotu wpłaconych środków na rachunek bankowy, z którego nastąpiła wpłata.
- Ze względu na charakter sprzedawanych produktów, Klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy po pobraniu przez Klienta Produktu Wirtualnego.
- Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia: